Projet Babel forum Babel
Contact - Règles du forum - Index du projet - Babéliens
INSCRIPTION - Connexion - Profil - Messages personnels
Clavier - Dictionnaires

Dictionnaire Babel

recherche sur le forum
Un llibre molt interessant - Forum catalan - Forum Babel
Un llibre molt interessant

Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum catalan
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant
Auteur Message
ssorgatem



Inscrit le: 18 Apr 2007
Messages: 65
Lieu: Calafell, Catalunya, España

Messageécrit le Wednesday 06 Jun 07, 16:44 Répondre en citant ce message   

Bé, per aquells qui tenen un nivell acceptable de castellà (no és difícil de llegir) i vulguin aprendre idiomes fàcilment i ràpida, us aconsello el següent llibre:

"Aprende un idioma en 7 días" de Ramón Campayo.

L'autor és un superdotat que a banda de tenir una pila de récords mundials de memorització, aconsegueix que el seus alumnes guanyin tornejos mundials.

Jo l'he començat com a hobby amb l'alemany (entre examens finals de curs i ara selectivitat, no he pogut fer gaire cosa) i m'ha funcionat molt, ja sóc capaç de tenir una conversa en alemany i d'entendre gairebé tot si em parlen a poc a poc. Leute glaub mich nicht wenn ich sage dass ich lerne Deutsch nur seit ein paar Monate ^^
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Keko_dc



Inscrit le: 15 Dec 2006
Messages: 510
Lieu: Barcelona

Messageécrit le Wednesday 06 Jun 07, 17:05 Répondre en citant ce message   

I quines son les "bases" d'aquest mètode?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Enric



Inscrit le: 19 Oct 2006
Messages: 96
Lieu: Baix Urgell, Catalunya

Messageécrit le Wednesday 06 Jun 07, 20:01 Répondre en citant ce message   

Quins idiomes es poden aprendre amb aquest llibre?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ssorgatem



Inscrit le: 18 Apr 2007
Messages: 65
Lieu: Calafell, Catalunya, España

Messageécrit le Wednesday 06 Jun 07, 20:12 Répondre en citant ce message   

bé, es basa principalment en unes taules, temàtiques, que has d'omplir amb el vocabulari bàsic (que et dona ell) i s'han d'omplir ambb una columna la paraula en llengua estrangera,, la segona la transcripció fonètica de la paraula (recomana fer servir un codi propi per a això, no necessàriment l'internacional), la tercera columna amb la traducció a la teva llengua materna i la cuarta columna amb una associació inversemblant entre la paraula estrangera i la de llengua materna.

per exemple (trec l'exemple del llibre i per tant estarà en castellà) :
(de l'anglès)



greet - grit - saludar - gente saludando a gritos a la gente para que se puedan oir mejor, toda la calle llena de gente gritandose saludos


Al recordar l'associció inversemblant, que el subconscient la recorda millor quant més absurda sigui, memoritzar coses es torna molt més senzill. Us recomano vositar la seva pàgina web, que si busqeu els eu nom al google us sortirà xD..

Aquí un exemple meu:

(de l'alemany)

bitten um - biten um - demanar - Un afterbite rodamón demanant diners al carrer, fent "hum, hum" per intentar fer pena i que la gent li doni diners.







Ara amb això us costarà oblidar com és demanar en alemany o saludar en anglès xD cal imaginació, per això.
A més, et planeja 7 dies d'excercicis d'entre una hora i un parell amb els quals podràs tenir conversacions i entendre quasi d'aquest nou idioma en només 7 dies, sigui quin sigui... està clar que això es pot allargar si aquest idioma s'escriu en un alfabet desconegut per a tu...

Disculpeu-me per faltes ortogràfiques que hi puguin haver, ja que seran lletres que el meu teclat "s'ha menjat", perquè no li queda gaire pila...


Edit:
@Enric: amb aquest llibre se suposa qe e spot aprendre qualsevol idioma, però necessites un diccionari i si pots que sigui de pc amb veus natives per sentir les paraules pronunciades.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Falgoní



Inscrit le: 28 Jun 2006
Messages: 78
Lieu: Catalunya

Messageécrit le Thursday 07 Jun 07, 20:12 Répondre en citant ce message   

Suposo que aquest llibre està bé com un a més a més. Però les llengües no són tot memòria. Pot ser un bon començament. Ara, quant a aprenentatge de llengües: tants caps, tants barrets. A cadascú li agrada aprendre la llengua d'una manera diferent i cadascú la vol utilitzar per a coses diferents. Sí que és veritat que, si s'escriu aquesta frase en alemany només havent estudiat dos mesos, vol dir que es va molt depressa. De totes maneres la frase no és correcta encara.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ssorgatem



Inscrit le: 18 Apr 2007
Messages: 65
Lieu: Calafell, Catalunya, España

Messageécrit le Friday 08 Jun 07, 15:22 Répondre en citant ce message   

@falgoní

Tens raó, però, què és més difícil? aprendre regles bàsiques de gramàtica* o aprendre les 1000 paraules de vocabulari bàsic?

Les regles gramaticals no´tenen cap més secret que veure-les ben explicades i amb exemples (pels quals ja necessites vocabulari), i amb un parell d'hores, més o menys, ja pots tenir una idea de com construir una frase.

El vocabulari és molt més difícil d'adquirir, i el llibre t'ofereix la possibilitat de, en 1 setmana, poder entendre't amb un parlant nadiu de la llengua que aprens.

És veritat, no parlaras 100% correctament, no entendràs el 100% de les coses, però ja podràs parlar amb nadius i entendre't. I quina és la millor manera d'aprendre una llengua? parlant-la, equivocant-se i sent corretgit.

Recomano que jutgeu el llibre després d'haver-lo llegit i provat, jo també era bastant escèptic al respecte, i de fet el tinc perquè ma mare l'hi va regalar a mon pare per aprendre anglès...



Recomano probar el llibre amb una llengua amb aquest alfabet però que no sigui romànica i tingui fama de "difícil", per comprovar com va el llibre ^^

Jo aquest estiu em sembla que em posaré a aprendre neerlandès, perquè aniré 3 dies en vaixell amb uns belgues i sospito que seran flamencs...
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Enric



Inscrit le: 19 Oct 2006
Messages: 96
Lieu: Baix Urgell, Catalunya

Messageécrit le Saturday 09 Jun 07, 1:05 Répondre en citant ce message   

ssorgatem a écrit:
Edit:
@Enric: amb aquest llibre se suposa qe e spot aprendre qualsevol idioma, però necessites un diccionari i si pots que sigui de pc amb veus natives per sentir les paraules pronunciades.

¿Diccionari de PC amb les veus natives? confus ¿D'on trec això?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Falgoní



Inscrit le: 28 Jun 2006
Messages: 78
Lieu: Catalunya

Messageécrit le Sunday 10 Jun 07, 16:25 Répondre en citant ce message   

Sí, és veritat que aprendre el vocabulari bàsic és tot un esforç al principi. Per això potser aquest llibre és interessant. Jo havia estat temptat de mirar-me'l. Després dels consells que he llegit aquí, em penso que sí que el miraré. Gràcies.

Què és més difícil? Probablement el més difícil és combinar les paraules i la gramàtica. En la combinació hi haqüestions que no s'aprenen amb poc temps, com ara l'us de les preposicions en el cas de les llengües que les usen molt.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Montrer les messages depuis:   
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum catalan
Page 1 sur 1









phpBB (c) 2001-2008