Projet Babel forum Babel
Contact - Règles du forum - Index du projet - Babéliens
INSCRIPTION - Connexion - Profil - Messages personnels
Clavier - Dictionnaires

Dictionnaire Babel

recherche sur le forum
El vot a Andorra - Forum catalan - Forum Babel
El vot a Andorra

Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum catalan
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant
Auteur Message
Nikura



Inscrit le: 08 Nov 2005
Messages: 2035
Lieu: Barcino / Brigantio

Messageécrit le Wednesday 09 May 07, 14:42 Répondre en citant ce message   

Roumanie Vaig anar a Andorra fa poc i em vag fer un pregunta, al veure que no hi havia cap cartell electoral allà.

Tothom sap que Andorra té dos coprínceps : El bisbe d'Urgell i el president de la República Francesa. Però el veritable poder polític el té el seu parlament.

Però el que em demanava era : els andorrans voten per les eleccions presidencials de França ? Al mirar els resultats detallats, es veu que no voten. Haurien doncs d'acceptar el resultat dels fracesos sense cap dret d'expressió ?! Tampoc no hi ha cap escany per un "deputé" andorrà a París...

No sé quin tipus de poder tindrà exactament el president francès allà, a part del poder de representació... Algú en sap una mica més ?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Castells



Inscrit le: 07 Feb 2007
Messages: 260
Lieu: País Valencià

Messageécrit le Wednesday 09 May 07, 16:02 Répondre en citant ce message   

Pel que he llegit, la figura de "Cap d'Estat" és més simbòlica que altra cosa. Els membres del parlament i del govern andorrà sí que són triats pels andorrans. Jo supose que els andorrans no voten per França perquè el president francés com a Copríncep d'Andorra no hi fa política i no hi té poders de dret. En un altre cas els andorrans sí que haurien de tindre veu!

El Rei Joan Carles també té un paper simbòlic a l'estat espanyol i "oficialment" no pinta res a l'hora de governar (encara que les relacions entre la Casa Reial, l'església i la dreta espanyola són bastant bones i mai se sap quins plats es cuinen d'amagat...)
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Enric



Inscrit le: 19 Oct 2006
Messages: 96
Lieu: Baix Urgell, Catalunya

Messageécrit le Monday 14 May 07, 5:14 Répondre en citant ce message   

Em semble que l'únic poder que té el president francés es protegir militarment Andorra.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
klinsley



Inscrit le: 11 Jan 2007
Messages: 41
Lieu: Auvergne

Messageécrit le Wednesday 16 May 07, 0:51 Répondre en citant ce message   

Eh bien j'espère qu'ils n'en auront pas besoin mes fils habitent au Pas et je ne vois pas qui aurait envie d'aller si haut pour troubler un pays tout tranquille
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Abdüssalâm



Inscrit le: 02 Jan 2007
Messages: 909
Lieu: Aiguillon

Messageécrit le Wednesday 06 Jun 07, 0:24 Répondre en citant ce message   

vaig anar a Andorra al moment de les eleccions dels corts andorrans i no vaig ver cap cartells electorals sino un sense lletres que representava persones amb la boca tancada amb un "ruban adhésif" (no sé en català). El primer cartell que vaig ver era un home de tip europeà peró el segunt era una dona asiatica i vaig pensar qu'era un messatge dels traballadors estrangers que son la majoritat de la població i no tenen cap vou en el nivell politic. Es veritat aixó o em vaig il-lusionar solet?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
bearnegasconha



Inscrit le: 05 Mar 2008
Messages: 52
Lieu: Pau Bearn Gasconha Aquitania

Messageécrit le Wednesday 05 Mar 08, 15:10 Répondre en citant ce message   

Un rei per al Principat( com altres cops el Boris I se coneixeu la seva historia?).
Crec qu'existeix una peça de teatre consacrada a Boris I de Skossyref, efemeri rei d'Andorra.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Nikura



Inscrit le: 08 Nov 2005
Messages: 2035
Lieu: Barcino / Brigantio

Messageécrit le Tuesday 01 Apr 08, 16:03 Répondre en citant ce message   

Abdüsseläm a écrit:
vaig anar a Andorra al moment de les eleccions de les corts andorranes i no vaig veure cap cartell electoral sinó només u, i sense lletres (res escrit?) que representava persones amb la boca tancada amb cinta adhesiva. El primer cartell que vaig veure era el d'un home de tipus europeu però el segon era d'una dona asiàtica i vaig pensar que era un missatge pels treballadors estrangers que són majoria de la població i no tenen cap veu al nivell polític. És veritat això o em vaig il·lusionar solet?

Pour t'aider, je t'ai corrigé quelques erreurs... C'est étrange mais lorsque j'ai commencé à apprendre le catalan je faisais presque les mêmes.
Ex.:
- Pour "voix", dire "vou" au lieu de "veu" (logique, esp. "voz", lat. "vox").
- Ou encore, l'élision "qu'era", mais en catalan le "que" ne s'élide jamais.

Félicitations en tout cas, tu as un très bon niveau écrit.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Montrer les messages depuis:   
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum catalan
Page 1 sur 1









phpBB (c) 2001-2008