Projet Babel forum Babel
Contact - Règles du forum - Index du projet - Babéliens
INSCRIPTION - Connexion - Profil - Messages personnels
Clavier - Dictionnaires

Dictionnaire Babel

recherche sur le forum
Literatura catalana - Forum catalan - Forum Babel
Literatura catalana

Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum catalan
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant
Auteur Message
momo



Inscrit le: 02 Feb 2005
Messages: 36
Lieu: Ardennes, France, Europe

Messageécrit le Sunday 18 Dec 05, 15:05 Répondre en citant ce message   

Hola tothom!
He volgut crear aquest subjecte per parlar una mica dels llibres en català que ens agraden, i que volem aconsellar als "Babelencs".

Per la meva part, vaig quedar molt impressionat per la lectura de "Gràcia" de Rafael Vallbona. Aquesta novel·la és la segona part d'una trilogia que es diu "La ciutat anònima", i de veres, no recordo haver llegit un llibre tan interessant.
Malhauradament, no crec que l'hagin traduït en francès, i a més no aconsegueixo a trobar els altres novel·les de la sèria.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Chusé Antón



Inscrit le: 25 Feb 2005
Messages: 740

Messageécrit le Sunday 18 Dec 05, 21:05 Répondre en citant ce message   

Jesús Moncada, que va morir fa uns messos, escriptor maravellós en catalá, la seva llengua materna, nascut à Mequinença à la vora del ríu Ebre en Aragó i premi, fa un any, de les Lletres Aragonesas ens deixa obres publicadas en vint idiomes. Obres clásicas ja per à la literatura en catalá: Histories de la má esquerra, Camí de sirga, Memoria estremida, La galería de les estatues...

http://www.escriptors.com/autors/moncadaj/
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Nikura



Inscrit le: 08 Nov 2005
Messages: 2035
Lieu: Barcino / Brigantio

Messageécrit le Thursday 22 Dec 05, 2:10 Répondre en citant ce message   

Llegeixo molt poc en català. Em sembla una llàstima perquè l'idioma és molt més ric -em sembla- dins la seva forma escrita. Vaig llegir "el Senyor dels Anells" traduït en català i ufff! Què complicat !!! Hi havia tantes paraules molt rares que m'eren totalement desconegudes...
Però sí llegeixo el diari o revistes de tan en quan.
Les úniques coses que llegeixo amb més freqüència en català són els cómics i els llibres de lingüística !!!
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
valerie



Inscrit le: 26 Jul 2005
Messages: 41

Messageécrit le Saturday 24 Dec 05, 1:30 Répondre en citant ce message   

Estic d'acord amb Chusé, Jesus Montcada es un tesor maravellos. He llegit a la primavera Camí de sirga, ho recomano molt calurosament, en catala, en castella, en frances o en lo que sigui.

Ho he llegit en Catala, hi ha moltes paraulas 'complicadas', especialment a la primera pagina... pero no impideix la lectura. El llibre parla de la historia del poble de Mequinenza, a traves els records dels seus veins. Es tragic, comic, ironic, nostalgic. Un gran llibre.

Em podeu corregir les faltes sisplau? gracies
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Chusé Antón



Inscrit le: 25 Feb 2005
Messages: 740

Messageécrit le Saturday 24 Dec 05, 17:42 Répondre en citant ce message   

Si ho vols, Nikura, astí es pot sentir parlar una miqueta en aragonés.
Bon Nadal i bones Festes.


http://www.charrandotb.tk/
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Chusé Antón



Inscrit le: 25 Feb 2005
Messages: 740

Messageécrit le Wednesday 28 Dec 05, 20:11 Répondre en citant ce message   

Per mi el millor poeta en catalá es Salvador Espriu. Sempre recordant Sinera, palindromo de Arenis, el seu lloc on va naixer.

El cantautor Raimón ha possat musica a molts dels seus poemas.

http://www.cancioneros.com/index.php?MH=cc.php?NM=13
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
valerie



Inscrit le: 26 Jul 2005
Messages: 41

Messageécrit le Wednesday 04 Jan 06, 0:32 Répondre en citant ce message   

El primer llibre que he llegit en Catalá es un gran classic: La plaça del diamant de Mercé Rodoreda.

Es un llibre molt facil de llegir, amb paraulas simples, i a més a més molt bonic. Conte la vida de una noia i despres dona en Barcelona des dels anys 30 fins a la seva vellesa.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
valerie



Inscrit le: 26 Jul 2005
Messages: 41

Messageécrit le Wednesday 11 Jan 06, 23:12 Répondre en citant ce message   

Vaig llegir fa molt de temps y en Francès "Olivetti, Moulinex, Chaffoteaux et Maury" de Quim Monzo. Es un recull de contes que es pot llegir molt facilment
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
valerie



Inscrit le: 26 Jul 2005
Messages: 41

Messageécrit le Sunday 15 Jan 06, 23:21 Répondre en citant ce message   

Jo no sé molt de poesia, però em sembla que en Miquel Martí i Pol es molt apreciat en les escoles. La ultima troballa, els ous ferrats

Ous ferrats
Quan es couen, quins esclats,
els ous ferrats,
fins i tot, si no es vigila,
poden fer alguns disbarats.

I un cop cuits, ben presentats,
els ous ferrats,
se'ls mengen sense ganyotes
fins i tot els desganats.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ramon
Animateur


Inscrit le: 13 Jan 2005
Messages: 1395
Lieu: Barcelone, Espagne

Messageécrit le Sunday 22 Jan 06, 21:42 Répondre en citant ce message   

Permeteu-me recomanar-vos dos llibres. No són de literatura catalana, sinó de lingüística catalana. Tots dos tracten de l'origen i curiositats de paraules catalanes.

El primer és "Diàlegs sobre la meravellosa història dels nostres mots", de Joan Bastardes, editat per Edicions 62. Potser és una mica feixuc de llegir perquè està estructurat com unes converses entre dues persones. Tanmateix, s'hi poden aprendre coses molt interessants.

L'altre llibre, que és el que estic llegint ara, és "A paraules em convides", de Ramon Solsona i editat per Columna. Es basa en un programa de ràdio que feia aquest lingüista, demanant als oients com es deien en el seu poble determinades coses. Està força bé i sembla que està a punt de sortir una segona part. Penso comprar-me´l, és clar!
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
valerie



Inscrit le: 26 Jul 2005
Messages: 41

Messageécrit le Saturday 28 Jan 06, 23:46 Répondre en citant ce message   

He trobat un bloc de lliteratura catalana bastant interesant: el llibreter
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ramon
Animateur


Inscrit le: 13 Jan 2005
Messages: 1395
Lieu: Barcelone, Espagne

Messageécrit le Friday 03 Feb 06, 19:41 Répondre en citant ce message   

Segurament haureu vist que Màrius Serra ha guanyat el premi "Ramon Llull" amb la novel·la "Farsa". Pels qui no coneixeu el Màrius Serra, que sereu pocs, us he de dir que és un geni dels jocs de paraules. Al menys, a mí m'ho sembla. Si entreu a la seva página www.verbalia.com, veureu un palíndrom cada dia (en català, castellà i italià), informacions sobre literatura, curiositats linguístiques i un forum-concurs quinzenal, de vegades molt interessant, de vegades no tant, però on sempre s'hi aprenen coses.

En Màrius Serra va escriure un llibre amb el mateix nom "Verbalia", sobre tot tipus de joc de paraules. M'ho vaig passar molt bé. També ja fa temps que va escriure una novel·la, "Ablatanalba" que, sincerament, no em va fer ni fred ni calor. Ara haurem de comprar "Farsa", a veure què tal.
Clin d'œil
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Montrer les messages depuis:   
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum catalan
Page 1 sur 1









phpBB (c) 2001-2008