Projet Babel forum Babel
Contact - Règles du forum - Index du projet - Babéliens
INSCRIPTION - Connexion - Profil - Messages personnels
Clavier - Dictionnaires

Dictionnaire Babel

recherche sur le forum
Nederlandse taal - Forum allemand - Forum Babel
Nederlandse taal
Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Suivante
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum allemand
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant
Auteur Message
ElieDeLeuze



Inscrit le: 14 Jun 2006
Messages: 1622
Lieu: Allemagne

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 11:14 Répondre en citant ce message   

Johano,
AN bestaat helemaal niet, je probeer alleen maar een oppositie te maken tussen NL en B omdat het jouw vlaams-nationalistische ideologie past, maar dat is een retorische manipulatie. Het is óf ABN óf dialekt - in Nederland én in België. Blijkbaar heb je geen idee van de realiteit van dialekte in Nederland. Dat jij problemen heeft met de realiteit van de taalunie heeft met de taalsituatie niets te maken.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ramon
Animateur


Inscrit le: 13 Jan 2005
Messages: 1395
Lieu: Barcelone, Espagne

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 21:22 Répondre en citant ce message   

Dommage! Dommage!

Excusez-moi si je n'écrit pas en votre langue, vlaams ou nederlands. Uw spraak(en) is(zijn) voor mij erg moeilijk (pardoon embarrassé )

Malheureusement, vous n'êtes pas les seuls à avoir une telle discussion.
Il existe un grand parallélisme entre vous et nous, catalans et valenciens.

Les valenciens disent que la langue qu'ils parlent n'est pas du catalan. C'est une longue, triste et désagréable histoire...

Dommage!, Dommage! pleure ou très triste pleure ou très triste

Je m'excuse d'avoir mis mon nez dans vos affaires, mais je n'en pouvais plus!
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Johano



Inscrit le: 15 Jun 2006
Messages: 10
Lieu: België

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 22:31 Répondre en citant ce message   

Citation:
Johano,
AN bestaat helemaal niet, je probeer alleen maar een oppositie te maken tussen NL en B omdat het jouw vlaams-nationalistische ideologie past, maar dat is een retorische manipulatie. Het is óf ABN óf dialekt - in Nederland én in België. Blijkbaar heb je geen idee van de realiteit van dialekte in Nederland. Dat jij problemen heeft met de realiteit van de taalunie heeft met de taalsituatie niets te maken.


Excuseert u mij, maar ABN bestaat helemaal niet. Het Algemeen Beschaafd Nederlands werd veranderd naar het AN, het Algemeen Nederlands, men ging ervan uit dat élke taal beschaafd is. Verder, hoeft u mij niet aan te vallen, en te zeggen dat ABN wél bestaat (daar het AN is en u een hopeloos verouderde vorm gebruikt). Het feit dat u een verouderde vorm hanteert is te merken aan de manier waarop u "dialekt" schrijft, dat is namelijk "dialect"
Daarenboven is het meervoud van dialect = dialecten. En niet dialekte. Ik heb geen problemen met de taalunie. Zoals u eerder lezen kon (en u zou dat beter GOED doen), staat er duidelijk dat ik WEET dat het AN bestaande is, maar het zou niet mogen zijn. Ik besef goed dat de realiteit des bestaans der taalunie een feit is, niettemin pleit ik ervoor ze af te schaffen om eerder genoemde redenen. Mij aanvallen heeft geen zin, noch mij te verwijten dat ik de realiteit ontken.

Wat ík vraag is uw mening, en waarom u die mening heeft.
U vindt dus dat de taalunie moet blijven. Mag ik u ook vragen te zeggen waarom, en kan u duidelijk argumenteren en staven? En misschien nog mijn uitspraken en beweringen weerleggen, zoals dat in de meeste discussies de gewoonte is. Tenminste, dat zei mijn leerkracht 'argumentatie' toch.

Ik heb zelf Nederlandse familie, en ik ken vele Nederlandser (van onder andere het KAJAKKAMP van de NKB). Mijn taalkennis groter dan u denkt, blijkbaar. Daarenboven heeft het dialecten verschil van Nederlands niets te maken met deze kwestie. Wederom gaat het hem hier niet om REGIONALE zaken, maar om het feit dat er steeds meer en meer een uniform Vlaams ontstaat, met steeds minder en minder regionale verschillen. Mocht u lezen wat ik schrijf, dan zou u dat onderhand al doorhebben, en zou al opgehouden zijn met dat gedoe over regionale verschillen.

Ik weet trouwens niet wat u verstond onder "AN", sinds u dat verwoord als:

Citation:
AN bestaat helemaal niet, je probeer alleen maar een oppositie te maken tussen NL en B omdat het jouw vlaams-nationalistische ideologie past


Verder heb ik reeds gezegd dat ik geen Vlaams-nationalist ben, ik ben TEGEN de nationaliseren van Vlaanderen. U kan er beter goed aan doen te lezen wat ik zeg, en het GOED te lezen.

Zoals immer,

Johano
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ElieDeLeuze



Inscrit le: 14 Jun 2006
Messages: 1622
Lieu: Allemagne

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 22:34 Répondre en citant ce message   

U eist alles van anderen en niets van u zelf. U gebruikt heel veel tijd om u als slachtoffer te presenteren en schrijft helemaal niets over het thema... en u bent zo blei met uzelf dat u me niet nodig heeft om verder de converseren.... veel plezier, ik blijf in de echte wereld.


P.S. Het woord Nederlandser bestaat niet, en de nationaliseren laat de Nederlandse grammatica ook niet. U bent ook niet perfekt, met K. roulement des yeux


Dernière édition par ElieDeLeuze le Sunday 18 Jun 06, 22:42; édité 1 fois
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Johano



Inscrit le: 15 Jun 2006
Messages: 10
Lieu: België

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 22:41 Répondre en citant ce message   

Beste,

het gaat hier niet om de realiteit. Zoals vernoemd besef ik dat het Vlaams géén officieele taal is, maar er ontstaat een soort algemeen Vlaams. Ik eis bijzonder veel van mezelf, en daarom schrijf ik ook zulke artikels, met argumenteringen en stavingen.

Ik steek ook mijn tijd in het schrijven dezer artikels, u acht het blijkbaar normaal om mij aan te vallen, en bij het niet vinden van een antwoord zaken te zeggen o.a.
Citation:
U eist alles van anderen en niets van u zelf... en u bent zo blei met u zelf dat u me niet nodig heeft om verder de converseren.... veel plezier, ik blijf in de echte wereld.


Ik hecht veel belang aan anderen hun mening, maar die meningen moeten wel onderbouwd zijn, en niet zomaar in het wild uitgesproken worden. Wederom zou ik u willen vragen uw uitspreken te onderbouwen, opdat ik meer begrip kan tonen voor uw standpunt. Ik ben pas blIJ met mezelf wanneer ik een discussie verlies of win, naargelang het meest logische standpunt.

Ik eis daarenboven helemaal niks, ik vraag of ieder zijn mening kan staven (zoals eerder vernoemd), om meer begrip te tonen (zoals ook eerder vermeld).

Ik hoop dat ik u niet te boos maakte, daar dat de bedoeling niet was, maar ik hoop wél dat u begrijpt dat onze meningen (nu nog) verschillen, en dat ik uw standpunt begrijpen wil, mits u moeite doet en mij ook tracht te overtuigen van uw eigen mening, op een daarvoor geschikte manier...

Met vriendelijke groetjes,

Johano
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Johano



Inscrit le: 15 Jun 2006
Messages: 10
Lieu: België

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 22:50 Répondre en citant ce message   

En oh jah,

ik wou nog vragen.

Citation:
U eist alles van anderen en niets van u zelf. U gebruikt heel veel tijd om u als slachtoffer te presenteren en schrijft helemaal niets over het thema... en u bent zo blei met uzelf dat u me niet nodig heeft om verder de converseren.... veel plezier, ik blijf in de echte wereld.


P.S. Het woord Nederlandser bestaat niet, en de nationaliseren laat de Nederlandse grammatica ook niet. U bent ook niet perfekt, met K.


Wat is het thema? Ik dacht dat het de "Nederlandse Taal" was. Ik kan niet geloven dat u het Vlaams als een soort dialect van Nederlands afschrijft.

Daarenboven bestaat het woord Nederlandser wel, het is de comparatief van nederlands. Zo is het woord "gummiknuppel" nederlandser dan het woord "matrak", dat Vlaams is.

Groetjes,

Johano
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Johano



Inscrit le: 15 Jun 2006
Messages: 10
Lieu: België

Messageécrit le Sunday 18 Jun 06, 22:56 Répondre en citant ce message   

Citation:
Het dialect verdwijnt, het etnolect verschijnt, het Standaardnederlands valt uit elkaar in regionale variëteiten, zoals Verkavelingsvlaams en Poldernederlands. Taal beweegt, zoveel is duidelijk. Maar waar gaan we naartoe? Volgens prof. Frans Hinskens is één evolutie duidelijk: binnenkort bestaat Standaardnederlands enkel nog op papier.


Zie http://taalschrift.org/discussie/000680.html

Lees ook zeker de reacties daaronder!!


EN http://taalschrift.org/discussie/

Citation:
De Wikipedia volgt het advies van het Genootschap Onze Taal om Standaardnederlands te schrijven, in plaats van Standaard-Nederlands, standaard-Nederlands of standaardnederlands. Dit advies is mede gebaseerd op de gebruikte schrijfwijze in naslagwerken als het Groene Boekje, Verschueren en de driedelige Van Dale. Met name officiële instanties, waaronder overigens de Taalunie, schrijven ook wel standaard Nederlands (met een spatie). De Taalunie spreekt ook van de Nederlandse standaardtaal, maar het Groene Boekje geeft Standaardnederlands aan.

Vroeger werd gesproken van Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN). Deze aanduiding is in onbruik geraakt, mede doordat het woord beschaafd kan worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn


Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemeen_Nederlands

Mvg,

Johano
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Tuesday 20 Jun 06, 22:03 Répondre en citant ce message   

ElieDeLeuze a écrit:
U bent ook niet perfekt, met K. roulement des yeux


Met een k?! choqué Beschik je over een recent woordenboek? Ga hier kijken!
Ik ben dood jaloers op jou want je spreekt heel vlotter en heel beter dan ik. très content Ik schiet nog veel kemels. mort de rire Maar je mag zo niet de les lezen tegen Johano : ABN is voorbijgestreefd en de benaming AN heeft niets te maken met nationalisme!roulement des yeux

Johano is gehecht aan een verouderde taal, ik ben niet akkoord met hem maar ik versta wat hem bezielt. Ik kan dat moeilijk uitleggen en ik zit nu met de mond vol tanden! Ik zou niemand willen kwetsen, tja… Je moet in Vlaanderen een paar jaren wonen om dat te kunnen verstaan. Bepaalde mensen blijven aan het verleden hangen. Het is heel eigenaardig. Ze zijn aan “hun” taal, hun gewoonten, hun folklore, enz. gehecht. Ze hebben moeite om bepaalde evoluties aan te nemenen, bepaalde dingen te laten vallen. Dat is een stuk van hun (Vlaamse) identiteit. Ik ben historica noch socioloog, ik kan het fenomeen niet analyseren. Clin d'œil
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
ElieDeLeuze



Inscrit le: 14 Jun 2006
Messages: 1622
Lieu: Allemagne

Messageécrit le Tuesday 20 Jun 06, 22:17 Répondre en citant ce message   

lilou a écrit:
Met een k?! choqué

Dat was een ironische provocatie. roulement des yeux
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Johano



Inscrit le: 15 Jun 2006
Messages: 10
Lieu: België

Messageécrit le Tuesday 20 Jun 06, 22:44 Répondre en citant ce message   

Goh, welbespraaktheid is een voordeel, maar dat wint niet alles.

Eerst en vooral ben ik blij dat alles een beetje bekoeld was, en wou me nog t.o.v. ElieDeLeuze verontschuldigen voor mijn eerder aanvallende houding. Ik hoop dat we dat nu voorbijgestreefd zijn, en kunnen werken aan een constructieve discussie, waarbij vooral argumentering en feiten (zoals mijn hyperlinks) mensen kunnen overtuigen. Een discussie hoort leuk te zijn, laten we dat aub zo houden... très content

En ik wist dat het een ironische provocatie was, (respekt) en ik moest er trouwens nogal om lachen, daar ik wist wat je ermee bedoelde... mort de rire

Groetjes,

Johano
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Thursday 22 Jun 06, 20:07 Répondre en citant ce message   

Zo slim ben ik niet, Johano mort de rire
Zeg, je hebt je niet voorgesteld en we weten niets over jou! roulement des yeux Mag ik een beetje nieuwsgierig zijn? Hoe oud ben je en waar woon je?
Je bent niet verplicht alles te vertellen, hoor! Clin d'œil

Ik wou graag een beetje bijleren: als ik een fout maak verbeter maar, zo ga ik vorderingen doen!
mvg!
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Johano



Inscrit le: 15 Jun 2006
Messages: 10
Lieu: België

Messageécrit le Thursday 22 Jun 06, 23:23 Répondre en citant ce message   

Ik ben geboren 12 juli 1989, en ik ben woonachtig te Beveren-Waas, bij Antwerpen, en ik woonde lange tijd in Gent.

Mijn studierichting is Economie-Moderne talen, maar ik stap over op Humane Wetenschappen-Moderne Talen.

Mijn interesse ligt vooral in talen, en ik spreek dan ook Esperanto, Engels, Frans en Nederlands.
Mijn kennis van het Duits en het Spaans breidt zich steeds uit.
Verder heb ik een basiskennis van het Latijn, en ik ben me net aan het verdiepen in het Russisch en het Italiaans.

Buiten dat zijn mijn hobby's Tai-Jutsu, aikido, algemene kennis over talen en het creëren van kunsttalen.

Mvg,

Jan De Groote
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Friday 23 Jun 06, 10:59 Répondre en citant ce message   

Johano a écrit:
Ik ben geboren 12 juli 1989


Waw! Ik voel me oud! De 12 de juli 1989 was ik 26! Ik heb me hier al voorgesteld. Ik woon in de streek van Tilburg.

Welkom Johano! en tot genoegen!
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lehumble



Inscrit le: 05 Apr 2006
Messages: 70
Lieu: réunion

Messageécrit le Saturday 24 Jun 06, 21:07 Répondre en citant ce message   

Goei dag alles

ik ben een franstallige man die in Reunion leeft. ik schrijf graag nederlands maar mijn peil is ongelukkig laag. ik ben blij nederlandstallige
personen hier te ontmoeten. excuus voor mijn fouten. embarrassé

tot ziens à bientôt
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Sisyphos



Inscrit le: 06 May 2006
Messages: 140
Lieu: Bruxelles

Messageécrit le Saturday 24 Jun 06, 21:33 Répondre en citant ce message   

lehumble a écrit:
Goei dag alles

ik ben een franstallige man die in Reunion leeft. ik schrijf graag nederlands maar mijn peil is ongelukkig laag. ik ben blij nederlandstallige
personen hier te ontmoeten. excuus voor mijn fouten. embarrassé

tot ziens à bientôt


Verschoning voor mijn onwetendheid maar: Réunion, ligt dat in België of in Frankrijk?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Montrer les messages depuis:   
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum allemand Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Suivante
Page 3 sur 9









phpBB (c) 2001-2008