Projet Babel forum Babel
Contact - Règles du forum - Index du projet - Babéliens
INSCRIPTION - Connexion - Profil - Messages personnels
Clavier - Dictionnaires

Dictionnaire Babel

recherche sur le forum
Nederlandse taal - Forum allemand - Forum Babel
Nederlandse taal
Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Suivante
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum allemand
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant
Auteur Message
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Saturday 22 Jul 06, 20:40 Répondre en citant ce message   

Zeg, Albert, de insekten hebben me vandaag niet gerust gelaten! ik kon geen voet buiten zetten, deze namiddag geen wandeling in het bos : onmogelijk! De dazen (les taons) en de wespen zijn geen lieve beestjes, hoor! roulement des yeux Jammer! want gisteren heb ik iets anders gezien: een jong wild konijntje dat in de weide gras en twee reekalven, schattig!
Ik bad nu in mijn zweet, nochtans was de temperatuur "milder" vandaag dan overgisteren. Maar het probleem is het gebrek aan lucht, pfffff...

Sysiphos, ik besefte niet dat jj nog een student was! en je spreekt zo goed Frans! Proficiat, jongen! en veel geluk in koudere streken Clin d'œil
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lehumble



Inscrit le: 05 Apr 2006
Messages: 70
Lieu: réunion

Messageécrit le Sunday 23 Jul 06, 15:57 Répondre en citant ce message   

Je was geluk reekhalven te zien, Lilou, excuus voor de insekten !
durend en kleine boottocht naastbji de kust hadden wij de kans dolfijnen te zien. het was zo prachtig
hier is de « austral » winter, de temperatuur is « een beetje laag » 26°C (boven zero, natuurlijk). In austral zomer hebben wij geen kans want het gebeurt dat het viel regent en lijden wij soms van cycloon. het lijkt als een duivelachtige speel. het gaat door, je verleest ; het gaat weg , je wint
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Monday 24 Jul 06, 19:37 Répondre en citant ce message   

Dolfijnen! hoe leuk! ik heb er maar een keer gezien toen ik kind was: in het dolfinarium van Antibes, ons gezin ging op vakantie in de Côtes d'Azur! Clin d'œil
Tien jaar geleden leerde ik iemand van Mauritiuseiland kennen; ze vetelden ons over de cyclonen. Bv. er was een stroomonderbreking, alles in de diepvries was gesmolten en ze moesten alles in drie dagen tijd opeten...en hun tuin was helemal verwoest. Een kennis van haar was zo bang van de cyclonen dat ze zich elke keer ging verstoppen en niemand waar ze zat. roulement des yeux

Zijn er ook in La Réunion mensen van verschillende culturen zoals in Mauritius? Chinesen, Indiërs en Afrikanen ? Hoe leven jullie, samen met de anderen?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lehumble



Inscrit le: 05 Apr 2006
Messages: 70
Lieu: réunion

Messageécrit le Tuesday 25 Jul 06, 15:16 Répondre en citant ce message   

Hallo lilou

Ja Natuurlijk

Ik ben mezelf een neger; mijn vrouw is Iraniën, ik heb hindoestani, chineze europese vrienden. Ja Réunion is een verzameling van verschillende culturen. In mijn buurt is er een hindustani tempel, twee moskee, een kerk. ik heb al hindoe ceremonië in straat gezien, ook de trede op het vuur. Ik kan zeggen dat wij alles in een goede stemming leven.

Hallo Sisyphos

Ik heb je niet vergeten, het was onmogelijk de video te zien maar ik heb de muziek Sigur gehoord. het was echt aangenaam te luisteren. ken je keltiek muziek. het is echt prachtig (vooral gezangt met de echte ierlandse taal!).
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Tuesday 25 Jul 06, 18:10 Répondre en citant ce message   

Citation:
De IJslandse groep Sigur Rós zingt ook vaak in het IJslands en gezongen klinkt het echt supermooi. Ik weet natuurlijk niet of je ze al kent maar hier heb je in alle geval al een doorverwijzing naar één van hun muziekvideos: klikkie!
betoverend!
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lilou



Inscrit le: 19 May 2006
Messages: 211
Lieu: Belgique Gembloux

Messageécrit le Tuesday 25 Jul 06, 18:14 Répondre en citant ce message   

lehumble a écrit:
Hallo lilou

Ja Natuurlijk

Ik ben mezelf een neger; mijn vrouw is Iraniën, ik heb hindoestani, chineze europese vrienden. Ja Réunion is een verzameling van verschillende culturen. In mijn buurt is er een hindustani tempel, twee moskee, een kerk. ik heb al hindoe ceremonië in straat gezien, ook de trede op het vuur. Ik kan zeggen dat wij alles in een goede stemming leven.


Dat is een droom, ik bedoel: zoiets wou ik graag meemaken! Mensen van verschillende culturen die met elkaar kunnen leven zonder ruzie te maken! très content
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Sisyphos



Inscrit le: 06 May 2006
Messages: 140
Lieu: Bruxelles

Messageécrit le Wednesday 26 Jul 06, 17:45 Répondre en citant ce message   

lilou a écrit:
Zeg, Albert, de insekten hebben me vandaag niet gerust gelaten! ik kon geen voet buiten zetten, deze namiddag geen wandeling in het bos : onmogelijk! De dazen (les taons) en de wespen zijn geen lieve beestjes, hoor! roulement des yeux Jammer! want gisteren heb ik iets anders gezien: een jong wild konijntje dat in de weide gras en twee reekalven, schattig!
Ik bad nu in mijn zweet, nochtans was de temperatuur "milder" vandaag dan overgisteren. Maar het probleem is het gebrek aan lucht, pfffff...

Sysiphos, ik besefte niet dat jj nog een student was! en je spreekt zo goed Frans! Proficiat, jongen! en veel geluk in koudere streken Clin d'œil


Dank je wel voor het compliment. Ik doe extra mijn best voor Frans omdat ik kost wat kost vlot moet zijn in die taal binnen dit en een paar jaar, aangezien ik graag klassieke talen zou studeren aan de Université Libre de Bruxelles. De Vrije Universiteit Brussel heeft namelijk geen volwaardige klassieke opleiding meer roulement des yeux en Brussel is echt de enige Belgische stad waarin ik wens te leven en te studeren. 'n Toffe mengelmoes.

Nog één dag en het hittegolfweer ligt voorlopig achter ons. Blij dat ik ervan verlost ben, nu kan een mens weer eens buitenkomen zonder te creperen. très content
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lehumble



Inscrit le: 05 Apr 2006
Messages: 70
Lieu: réunion

Messageécrit le Wednesday 26 Jul 06, 23:35 Répondre en citant ce message   

Ik heb de stad van Brussel ontgedekt want mijn schoonzuster daar leeft, hield ik dadelijk daarvan. En voor mij was het erg praktisch om nederlands te leren wegens de talrijke tweetalige panelen, in de straten. Ze hebben een echt kans nederlands of vlaams te kunnen spreken. Ik kan maar een beetje lezen, het is bijna onmogelijk orale nederlands te begrijpen.
ik heb geen gelengeheid nederlands goed te leren (maar mezelf met de beroemde Assimil).
ik schaam want de enige nederlandstalige schrijver die ik ken, is Hugo Klaus ‘het verdriet van België’. Sisyphos Frans is een echt mooie maar een echt moeilijke taal wegens de spraakkunst.
Ik zeg altijd dat ik erg tevreden ben alreeds een franstalige te zijn .

blij jullie opnieuw te lezen !
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Sisyphos



Inscrit le: 06 May 2006
Messages: 140
Lieu: Bruxelles

Messageécrit le Thursday 27 Jul 06, 19:05 Répondre en citant ce message   

Oh, je leert Nederlands met behulp van de Assimil-methode. Ik meende me te herinneren dat je ooit nog in Nederlandstalig Suriname gewerkt had. Wat is eigenlijk je moedertaal, Frans?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
lehumble



Inscrit le: 05 Apr 2006
Messages: 70
Lieu: réunion

Messageécrit le Friday 28 Jul 06, 20:18 Répondre en citant ce message   

Hallo Sisyphos

Ja Natuutlijk, frans is mijne moedertaal. Dus is het moeilijk voor mijn te schrijven met een uistekende nederlands, maar dit taal verleidt mij. Ik heb eerst duitse en engels in schooltijd geleerd en lezend nederlands heb de indruk dat nederlands was een brug tussen engels en duits. als je kan zien, is mijn spraakkunst op een slechte peil. Nu is mijn doel, vlot nederlands te kunnen lezen (maar zonder woordenboek is nu onmogelijk !)
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
angela



Inscrit le: 26 Sep 2006
Messages: 11
Lieu: Bruxelles

Messageécrit le Monday 02 Oct 06, 17:28 Répondre en citant ce message   

Ik spreek en beetje Nederlands: wees toegeeflijk
Als ik in het woordenboek keek ik vind voor de « pourboire » fooi, en ook drinkgeld
In de Luikse provincie ik dikwijls gehoord « dringuelle » voor “pourboire”
Is een Vlaamse invloed?
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Maisse Arsouye



Inscrit le: 10 Nov 2004
Messages: 2037
Lieu: Djiblou, Waloneye

Messageécrit le Monday 02 Oct 06, 17:40 Répondre en citant ce message   

We zeggen dringuelle in Wallonië, niet alleen in Liège roulement des yeux En ja, het is een invloed.
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Viking



Inscrit le: 16 Dec 2006
Messages: 103
Lieu: Forchies-la-Marche

Messageécrit le Saturday 16 Dec 06, 19:34 Répondre en citant ce message   

Aangenaam uw kennis te maken! Ik woon in de streek van Charleroi en ik houd van nederlands. Dat is de mooiete waard nederlands te spreken maar in Wallonïe spreekt men nooit nederlands...jammer...
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Brabantia



Inscrit le: 19 Dec 2006
Messages: 17

Messageécrit le Tuesday 19 Dec 06, 19:58 Répondre en citant ce message   

Ik spreek een beetje Nederlands maar niet erg goed.
Heeft U die taal op school of alleen geleerd ?
Ik leer die alleen met en boek:ik gebruik die methode Assimil und vind die erg goed.
Ik kan u helpen als u van de nederlandse taal houdt.
Tot ziens !

Brabantia
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Viking



Inscrit le: 16 Dec 2006
Messages: 103
Lieu: Forchies-la-Marche

Messageécrit le Tuesday 19 Dec 06, 23:22 Répondre en citant ce message   

Ik heb het op school en alleen geleerd. Veertien jaar geleden begon ik met nederlands en ik kan ook de anderen helpen. Clin d'œil
Voir le profil du Babélien Envoyer un message personnel
Montrer les messages depuis:   
Créer un nouveau sujet Répondre au sujet Forum Babel Index -> Forum allemand Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Suivante
Page 5 sur 9









phpBB (c) 2001-2008